דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רגע לפני בניית תוכנית שיווקית 

מאת    [ 08/02/2011 ]

מילים במאמר: 356   [ נצפה 3439 פעמים ]

חלק מרכזי בתהליך הייעוץ השיווקי הינו בניית תוכנית שיווקית שתכוון אותנו לעמידה במטרות וביעדים שהגדרנו.

בבואנו לבנות תוכנית שיווקית לעסק, עלינו לקחת בחשבון פרמטרים פנים וחוץ ארגוניים שיכולים להשפיע על תהליך קבלת ההחלטות שלנו ועל סידרי עדיפויות ביישום התוכנית בפועל. להלן יובאו כמה נקודות חשובות שיש לקחת בחשבון רגע לפני שנכנסים לתהליך של בניית התוכנית השיווקית:

ראשית שאלו את עצמכם- האם אתם באמת מכירים את העסק שלכם? יודעים מהם המאפיינים של המוצרים? מהם המוצרים הנמכרים ביותר? אילו מוצרים תורמים לעסק את הרווחיות הגדולה ביותר? וכל מידע נוסף שעשוי להיות רלוונטי להבנת פורטפוליו המוצרים שאתם מציעים ללקוחות.

לאחר מכן מפו את המתחרים בשוק. המתחרים הישירים, אלו שמוכרים מוצרים דומים לשלכם, ושיכולים להוות תחליף מושלם, הם קלים למיפוי. למשל - אם יש לי מאפיה- אילו חנויות נוספות באזור מוכרות קו מוצרים דומה למוצרים שלי- מאפיות אחרות, סופרמרקטים וכיו"ב. מתחרים נוספים הם מתחרים עקיפים ואותם ניתן לאפיין בכמה אופנים. הדרך הפשוטה ביותר היא לבחון על איזה צורך עונים המוצרים שאני מוכר.

נחזור לדוגמאת המאפיה- לקוחות קונים לחם כשהם רוצים לאכול. אם מדובר ברכישת לחמים לשימוש ביתי, כנראה שהמתחרים שהגדרתי בפסקה הקודמת הם אכן המתחרים הרלוונטיים. אולם אם מדובר ברכישת מוצר לשם השבעת רעב מיידית, אולי המתחרים שלי הם בכלל מתחום אחר לחלוטין? הפלאפליה או החומוסיה הסמוכה, הדוכן לממכר טוסטים בהמשך הרחוב או מסעדת ההמבורגרים הקרובה?

ניתן לראות כי הבנת התחרות האמיתית חשובה מאד לטובת תכנון נכון של הפעילויות השיווקיות שלנו.

מכאן אנו עוברים היישר למאפייני לקוחות. הבנת הלקוחות שלנו, הצרכים שלהם והסיטואציה שבה הם פונים אלינו, תסייע לנו לתכנן פעילות שיווקית שתביא אותנו לתקשר עימם בצורה המיטבית. האם הלקוחות שלנו נכנסים אלינו כדי להשביע רעב? אולי כמוצר גיוון? אולי בשל העוגית המעולות? האם רכישה אצלינו היא רכישה מתוכננת או שמא תגובה אימפולסיבית לעצם החשיפה למוצר שלנו? האם אנחנו יכולים להגדיל את סל הקניה של הלקוחות שלנו ולדאוג שלקוח שתכנן להשאיר אצלינו 1 ש"ח ירכוש מוצרים ב 2 ש"ח?

שלושת הסעיפים הללו- איפיון מוצרים, הבנת התחרות והכרת מאפייני הלקוחות, הם הבסיס בדרך להכנת תוכנית שיווקית שתהיה נכונה לעסק שלכם. לאחר שתסיימו את המיפוי, ללא ספק תכירו את העסק שלכם טוב יותר, ותוכלו לבנות תוכנית שיווקית מיטבית.

קרן מושעי, יועצת שיווקית ואסטרטגית


FLOW, ליווי שיווקי ואסטרטגי www.flowmarketing.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב